Hae
Mansikkapilvi

NOUSUJOHTEISTA TREENAAMISTA

Ihanaa kun voi sanoa, että treenit kulkee hyvin ja ovat nousujohteisia. Oon vihdoin ja viimein saanut taas jonkinlaisen treenirytmin päälle. En vaadi itseltäni liikoja enkä harmittele loputtomiin jos joskus en pääsekään salille. Keskityn sitten siihen seuraavaan treeniin sitäkin enemmän. Ai että minä rakastan treenaamista!

Treenaamista kropan ehdoilla

Nyt oon saanut treenit rullaamaan jo hetken aikaa säännöllisesti. Oon myös alkanut ottamaan tavoitteita salille. Pyrin lisäämään painoja joka treenissä ainakin jonkin verran. Aina se ei onnistu, mutta siihen pyrin. Joskus kropasta huomaa sen, että on univelkaa, ruokailut on olleet epäsäännölliset tai työpäivän aikana ei ole ehtinyt juomaan riittävästi nesteitä. Sen näkee kyllä sitten treenin tasossa. Silloin on turha lähteä runttaamaan väkisin liian isoilla painoilla tai toistomäärillä. Tarkoitus on kuitenkin pysyä ehjänä ja terveenä ja tehdä treenaamista kroppaa kuunnellen.

Vihoitteleva nivunen

Terveydestä puheenollen olen huomannut, että vasen nivunen ja lonkka on ottanut itseensä nyt nämä kiristyneet treenimäärät. Olen tehnyt ihan kohtalaisen raskailla painoilla liikkeitä ja muutaman viikon ajan mun vasen nivunen on temppuillut. Treenatessa se ei varsinaisesti tunnu, mutta jokin jumi siellä on, sillä lämmitellessä jalka ei taivu entiseen malliin vaan kipuilee ikävästi. Toissapäivänä salilla huomasin myös, että lonkkaankin alkoi tulla kipua. Ajattelin, että aloittaisin Burana-kuurin, jolla voisin häätää alkavan tulehduksen tuolta jalasta, mutta nyt lonkka on ollut ihan ok. Tänään pitäisi mennä treenaamaan taas jalat, joten katsotaan miltä se tuntuu ja mietitään sitä Burana-kuuria sitten tarvittaessa uudemman kerran.

Tosiaan oon nyt pyrkinyt kehittämään paria liikettä erityisesti. Olen keskittynyt olkapäihin ja jalkoihin. Jalkatreenissä oon nyt tehnyt sumo mavea säännöllisesti. Oon päässyt 90kg painoon ja sillä pystyn tekemään lyhyehköä sarjaa, eli noin viittä toistoa per sarja. Jaloissa olisi kyllä voimaa, mutta tuntuu, että yläkroppa sit sanoisi sopimuksen irti, joten pysytään hetki näissä painoissa.

Olkapäissä taas on pyrkinyt lisäämään voimaa pystypunnerruksen avulla. Oon ihan baby-painoissa vielä, eli  tangolla nousee 27,5kg muutaman toiston verran. Tosin olin iloinen viimeksi salilla kun tein istuen pystypunnerrusta käsipainoilla ja jaksoin tehdä 5 toiston sarjoja 12,5kg:n käsipainoilla!

Pitää vaan syödä hyvin, levätä ja treenata ahkerasti, niin kyllä ne tulokset kehittyy.

Miten sulla treenit sujuu?

2 kommenttia

  1. Jenni kirjoitti:

    Hei. Kivasti sulla menee treenit 💪 taidat käydä Liikussa Kankaalla?
    Itse käyn Klub1:lla Tourulassa. Useamminkin haluaisin käydä, mutta lasten ehdoilla tässä mennään. Käyn siis noin kahdesti vkossa, joista toinen kerta on ryhmäliikuntaa. Mutta lopettaa en halua koskaan! 🙆

    • mansikkapilvi kirjoitti:

      Joo liikussa treenaan, ihana sali tää! Kaksi kertaa viikossa on jo mielestäni ihan hyvä määrä, etenkin lapsiperhe-arjessa 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *